Grupa I – 17.06.2020 r.

Temat: Matematyczne lato.
Pomoce: duża ilustracja o dowolnej letniej tematyce do zabawy matematycznej, CD.
Przebieg:
1.Czytamy rytmicznie wyliczankę „Matematyczne lato”.
Raz i dwa, raz i dwa, to już lato, ciepło da.
Trzy i cztery, trzy i cztery, pojedziemy na rowery.
Pięć i sześć, pięć i sześć, lato lubi lody jeść.
Siedem, osiem, siedem osiem, my lubimy grać na nosie.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć, lato uśmiech zawsze niesie!

2. Zabawa rytmiczna do wyliczanki. Dziecko powtarza za dorosłym tekst wierszyka, stukając rytmicznie kredkami w blat stołu. (Rytm można również wyklaskiwać lub wytupywać). Przy kolejnym powtórzeniu wierszyka dziecko pokazują palce, licząc do dziesięciu.
3. Zabawa matematyczna „Letnia matematyka” – prezentujemy dużą ilustrację o dowolnej letniej tematyce (np.: plaża, plac zabaw). Zadaniem dziecka jest policzyć, ile jest na niej elementów przez nas wymienianych np.: Ile dzieci mają piłek? Ile jest chmur na niebie? Ile jest dzieci? Czego jest więcej: wiaderek czy łopatek?
https://www.istockphoto.com/pl/wektor/dzieci-lato-wakacje-dzieci-gra-z-piasku-na-pla%C5%BCy-w-wodzie-gm531792980-93952299

4. Zabawa ruchowa „Jak bawimy się w lecie ?”. Dziecko naśladuje wymyślone przez siebie sposoby spędzania wolnego czasu w lecie. Na słowa: Pada deszcz! staje szybko przy ścianie, chowając się pod stolik lub przykucając w kącie. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

Skip to content