Grupa I – środa, 7 kwietnia

Temat: Dziś są twoje urodziny.

1. „To moje urodziny”

Rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę na temat świętowania urodzin w taki sposób, aby podsumowanie było następujące: urodziny to jedna z okazji / uroczystości, którą przygotowuje się według określonych zasad (zaproszenie gości, przygotowanie poczęstunku, odświętnego stroju, odbieranie życzeń i prezentów, zabawa z gośćmi).

2. „To są urodziny!” – oglądanie i nazywanie akcesoriów związanych z urodzinami np.: czapeczki urodzinowe, serpentyny, balony, owoce, soki w małych kartonikach, serwetki, paczuszki z prezentami.
Rodzic wraz z dzieckiem urządza sklepik, na półkach układa asortyment z zabawek dostępnych w domu oraz akcesoria urodzinowe. Zadaniem dziecka jest wybrać ze sklepiku tylko to, co według niego jest potrzebne do organizacji urodzin. Nazywają je wspólnie.

Rodzic pokazuje zdjęcie tortu: Który element tortu wskazuje, ile lat ma osoba, która obchodzi urodziny? Zachęca dziecko, aby policzyło ile jest świeczek na torcie.

 

 

3. „Na torcie świeczki” – rozmowa o marzeniach na podstawie wiersza.

Na torcie świeczki
Agnieszka Nożyńska –Demianiuk

Na torcie świeczki płoną radośnie,
babcia się cieszy:
– Tak szybko rośniesz!

Dziadek wyjmuje z kosza prezenty:
– Chodź, jubilacie mój uśmiechnięty!

Film oglądamy z mojego życia –
mama się każdą sceną zachwyca:
– Patrzcie, tak kąpał się mój maluszek!
A tu stoimy z nim pod ratuszem!

Nadchodzi w końcu chwila wspaniała –
Która czas w biegu wnet zatrzymała.

– Nim zdmuchniesz świeczki, pomyśl życzenie!
– mama mnie prosi… – Tak, mam marzenie!

By różdżkę jakaś wróżka mi dała,
niech czarodziejską moc będzie miała.

Czego nią dotknę, niech różdżka zmienia!
Ot, takie właśnie mam dziś marzenia!

Rodzic nawiązuje do treści wiersza, pytając o typowo urodzinowy zwyczaj podczas zdmuchiwania świeczek. Pyta, o czym marzyło dziecko w wierszu. Następnie dziecko wypowiada się na temat swoich marzeń urodzinowych, czy się spełniły.

4. „Pomyśl życzenie” – ćwiczenie oddechowe.

Do tej zabawy potrzebne będą piłeczki pingpongowe i rolki po papierze.
Rodzic ustawia „świeczkę” (rolka po papierze, piłeczka). Dziecko zdmuchuje piłeczkę z bliska i z daleka. Rodzic zwraca uwagę, że nad świeczką nie można się nachylać, bo jest to niebezpieczne.

 

Skip to content