Grupa I – piątek, 9 kwietnia

Temat: Umiemy się dzielić z innymi.

1. „Piłka” – rozmowa o zabawkach, umiejętności dzielenia się, o zasadach wspólnej zabawy na podstawie wiersza.

Piłka
Katarzyna Kuzior –Wierzbowska

Piłka bardzo mała
Wciąż podskakiwała.

Raz u góry, raz na dole,
Raz na ścianie, raz na stole.

Piłka bardzo mała
Ciągle się turlała.

Raz do mamy, raz do taty,
Raz pod szafę, to znów w kwiaty.

Piłka bardzo mała
Gdzieś się zapodziała.

Może siedzi pod łóżeczkiem,
Bo zmęczyła się troszeczkę.

Rodzic kieruje rozmową tak, aby dziecko doszło do wniosku, że wspólna zgodna zabawa jest przyjemna i przynosi wiele radości dzieciom, które w niej uczestniczą, trzeba tylko przestrzegać określonych zasad:
– Czym bawiło się dziecko?
– Co robiła piłeczka?
– Czy ty lubisz się bawić piłką?
– Jak myślisz, czy zabawa piłką jest przyjemniejsza, gdy bawimy się nią sami, czy w grupie?
Dlaczego?
– Jakimi innymi zabawkami w przedszkolu można się bawić wspólnie, w większej grupie?

Rodzic prosi o podanie przykładów zabaw wymienionymi przez dziecko zabawkami,
wspólnie z nim przypomina jeszcze raz zasady wspólnej zabawy.

2. „Schyl się po zabawkę” – skłony boczne.
Rodzic rozkłada na dywanie zabawki dziecko chodzi między nimi. Gdy Rodzic zaklaszcze
w dłonie dziecko zatrzymuje się przy jednej zabawce, schyla się po nią, odwraca się o 180 stopni i odkłada ją z powrotem na podłogę.

3. „Lustereczko, to ja” – stwarzanie sytuacji do poznania i akceptacji siebie, budowanie wypowiedzi.

Rodzic bierze do ręki lusterko i patrząc w swoje odbicie, opowiada o sobie, np.: Cześć, lustereczko, jestem (…), lubię czytać książki. Następnie oddaje lusterko dziecku i prosi, aby przedstawiło się w ten sam sposób, opowiadając o tym, czym lubi się bawić, co lubi robić.
4. „Dzielimy się pomysłami” – zabawa plastyczna, ćwiczenie wyobraźni.

Potrzebne będą: białe kartki, A4, klej, nożyczki, brokat, kolorowe kółka origami, plastelina, krepina, bibuła, kredki, flamastry.

Do tej zabawy możecie zaprosić swoje rodzeństwo.

Dziecko i Rodzic siadają przy wspólnym stole. Każdy ma przed sobą białą kartkę. Na środku stołu leżą różne materiały plastyczne. Wszyscy będą wykonywali to, co zaproponuje każda kolejna osoba przy stole.
Zabawę rozpoczyna Rodzic, mówiąc np.: Na środku kartki rysujemy kółeczko. Kolejną propozycję zgłasza dziecko (Rodzic może podpowiadać pomysły).

Skip to content