Propozycje zabaw dla Smerfów – piątek, 14.01

Temat dnia: Kraina śniegu.

  • „Palcem po mapie” – zabawa dydaktyczna. Myślę, że każdy z was ma dostęp do mapy świata, może to być globus, mapa, lub mapa świata otworzona na komputerze. Poszukajcie miejsc, gdzie jest najwięcej białego koloru – krainy wiecznej zimy, lodowców. Dorosły odczytuje miejsca pokazane przez dziecko – biegun północny, biegun południowy – Antarktyda, Grenlandia…
  • „Psie zaprzęgi” – zabawa matematyczna. Dziecko siada na dywanie. Dorosły rozkłada przed nim 16 obrazków psów i 4 obrazki przedstawiające sanki. Zadaniem dziecka jest utworzenie psich zaprzęgów tak, aby w każdym znajdowało się tyle samo psów. Na koniec dorosły zadaje dziecku pytanie: Ile razem było psów?
  • „Głodne pingwiny” – zabawa matematyczna. Dziecko dostaje 16 obrazków przedstawiających pingwiny – jeden może mieć kapelusz, drugi kokardę na głowie, inny – torebkę w ręku, a jeszcze inny – okulary na nosie i 16 sztuk „ryb dla pingwinów”. Dorosły wyjaśnia, że dziecko ma za zadanie karmić głodne pingwiny. Ale każde ze zwierząt ma dostać tyle samo, co pozostałe, dlatego dziecko musi równo rozdzielić jedzenie. Dziecko rozdaje, przelicza jedzenie przed każdym pingwinem. Na koniec rodzic zadaje dziecku pytania: Ile ryb dostał pingwin z kokardą (z kapeluszem itd.)?; Ile razem było pingwinów?
  • „Po cztery” – zabawa dydaktyczna. Rodzic gromadzi kilka pudełek z przykrywkami. Na każdej przykrywce są narysowane po cztery kropki. W pudełkach można umieścić dowolne liczmany. Zadaniem dziecka jest policzyć kropki na przykrywkach pudełek i w każdym pudełku pozostawić tyle rzeczy, ile jest narysowanych kropek na przykrywce.
  • ( 6 – latki) „Matematyczne klocki” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem pasków matematycznych z W44. Porównywanie długości pasków odpowiadających liczbom: 1, 2, 3, 4, oraz dopełnianie paskami do czterech.
  • ( 6 – latki) Praca z KP2.51–52 – wprowadzenie cyfry 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym. • KP2.51–52.
  • ( 6 – latki) Praca w PiL35 – przeliczanie do czterech, dokładanie do czterech, ćwiczenia grafomotoryczne – pisanie cyfry 4 po śladzie.
  • ( 6 – latki) Praca z WK34–35 – ćwiczenia w czytaniu; rozwijanie percepcji wzrokowej.
  • (5 –latki) Praca z WK.46–47 – różnice między biegunami, kierunki w przestrzeni.
  • (5 –latki) Praca z KP2.49–50 – dolepianie Inuitów koło igloo oraz dolepianie psów do zaprzęgu, kolorowanie igloo, wprowadzenie liczebnika głównego i porządkowego 4. Ozdabianie cyfry 4, dorysowywanie elementów w ramkach.
  • (5 –latki) Praca z ZG.27 – rysowanie pingwina po śladzie bez odrywania ręki.
Skip to content